divendres, 31 de gener del 2014

La Carabassa 2.738m

La Carabassa està situada a la Serra de Comaermada, entre els municipis de Bellver de Cerdanya i de Meranges a la comarca de la Baixa Cerdanya, amb una alçada de 2738m.
Mapa topogràfic de la zona

Aquest ruta s'inicia des de la casa de Cal Jan, el propietari de la Masia et fa pagar 2€ per estacionar, per arribar fins la masia hem és pot fer des de dos llocs, un des de Martinet direcció Travesseres, Lles de Cerdanya i cap a Viliella, carretera LV-4036 o des de Prullans, Ardòvol i Viliella, aquesta carretera és la LV-4037.

S'ha de dir que aquesta ruta le fet jo, no segueix cap GR ni cap ruta senyalada, només el tram final passa per el GR-4.
Deixem el cotxe a Cal Jan, arranquem per la pista forestal. Seguim la pista fins arribar una bifurcació. Cap a la esquerra anirem direcció la Vall de la Llosa i cap a la dreta, és una pista forestal tancada que porta fins a la carretera. Al davant i tenim el Torrent de la Comaermada, que és per a on ens hem de passar. Hem seguit el torrent fins arribar als Clots de Dalt, a la carena.
Torrent de Comaermada

Seguint la carena arribarem al pic de La Carabassa, la pujada és pronunciada ja que passem de 1580m als 2738m que fa el cim, un desnivell de 1.158m.
Cim de la Carabassa

Un cop fet el cim la nostra intenció és arribar a la frontera Andorra-Catalunya-França, així que seguim la carena, passem per la Portella de Torer i seguim fins arribar el pic del Bony de Manyer, 2.809m, tenint unes vistes magnifiqueu del Estany de Calm Colomer a la esquerra i als Estanys dels Aparellats, de Minyons i estany Llarg al davant.
Congesta de neu a la vall de Maranges

Estany de Calm Colomer

Baixem fins a la Portella d'Engorgs i ens enfilem per la Serra de l'Esquella fins arribar a un petit pic de 2.835m, on vam decidir fer marxà enrrere, ja que el cel s'estava tapant i amenaçava pluja i tempesta.

Engorgs

Vall de la Llosa amb vistes als tres països

Vam tornar enrrere fins eganxar el GR-4 que baixa per el Clot del Malparit fins arribar al Riu de la Llosa. Aquí ens va enganxar la tempesta, i la veritat feia cert respecte els llamps i trons tocant-nos les orelles. Seguim el Riu de la Llosa i passarem per la Barraca de l'Isidro i els Prat Xuicirà, un lloc força maco.

Seguim baixant per la pista forestal (la tempesta s'intensifica) fins arribar a la Barraca de la Farga, continuarem la pista forestal, passant pel Castell de la Llosa i fins arribar de nou a Cal Jan.

Si voleu la ruta d'aquest track, la podeu trobar al següent enllaç.
Track de la ruta

Desnivell de la ruta
Algunes de les fotos de la Ruta: