dilluns, 25 de març del 2013

Tossa Plana de Lles (2916m)

El diumenge 24 de Març del 2013, varem fer una sortida amb raquetes a la Cerdanya, concretament a fer la Tossa Plana de Lles, també anomenat Pic de la Portelleta. Confronta entre Catalunya i Andorra i és el segon pic més alt de la Cerdanya, amb els seus 2916 metres.
Varem sortir de Solsona a les 6 del matí direcció cap a l'estació de Lles. Ja que és un dels punts d'inici per fer l'ascensió.
Varem arribar a l'estació d'esquí de fons a les 7:45 i varem fer un cafè al Refugi Cap del Rec (1987 m). I ales 8:20 vam començar a arrancar.
Foto abans de la sortida
Els primers quatre kilòmetres es transcorren per l'estació de Lles fins arribar a un petit refugi anomenat Pradell.
Refugi Pradell 2.100 mts

Després d'arribar al refugi vam començar a enfilar bosc en dins uns 500 m fins el Pla de les Someres (2337 m). On ja es podia apreciar un Cadí preciós i ple de neu.
Pla de les Someres 2.337 mts
Serra del Cadí
A partir d'aquí l'ascensió va començar a ser força dura, ja que el bosc es va quedar enrere i el vent començava a fer acte de presencia fins arribar a cim.
Serra del Cadí i Pic Tossal Bobinar (2.842 mts) a la dreta de l'imatge
Vam tardar 3h i mitja a fer cim, arribarem a d'alt a les 11:45 i fent un total de 7km des del refugi Cap del Rec i un desnivell positiu de 955 mts.
Cim Tossa Plana de Lles 2916 mts
Foto de grup al cim
Al cim, varem fer un mossec ràpid, ja que el vent semblava que ens volgués fer fora. I començava la part més dura de l'excursió el descens. El el cel es començava a tapar i queien unes quantes volves de neu.
Foto de grup, Pla de les Someres 2.337 mts
Pla de les Someres 2.337 mts
La baixada va ser ràpida, però dura, ja que els genolls i els quàdriceps pateixen molt, i amb raquetes s'accentua molt més, amb una hora i 50 minuts ja estavem a baix.
Arribada al Refugi Cap del Rec
Vam fer uns 13 km i un desnivell acumulat de 1.910 mts. En aquesta pàgina web és pot descargar el track http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4167482